o nama

  • 1947.

    AERO BALKAN ozbiljno traje već duže od 70 godina, iako je nastao na Dan šale. Preduzeće je osnovano 01. aprila 1947. godine u Beogradu pod imenom BALKAN, objedinjavanjem proizvodnje više malih radionica.

  • BALKAN se bavio proizvodnjom: anilinskih boja, pasti za obuću i parket, sveća, mastila, tuševa, indigo i karbon papira, traka za pisaće mašine, olovaka, kozmetičkih sredstava, odnosno proizvoda koji su tada bili neophodni u industriji i domaćinstvu.

  • 1953.

    BALKAN koncentriše proizvodnju na lokaciji Viline vode. Izdvaja se fabrika kozmetičkih proizvoda DALIJA. Tih godina, BALKAN je bio na prvom mestu u Srbiji i Beogradu, a na trećem u Jugoslaviji po proizvodnji proizvoda široke potrošnje.

  • Šezdesetih godina nastali su brendovi, koji su decenijama, pa i danas, sinonim za kvalitet. Dugogodišnja tradicija izrade proizvoda od kvalitetnih voskova rezultirala je pastama za obuću BRILJANT I BELI MEDVED.

  • Na istoj osnovi, nastali su i 4 ASA, REFLEX P i REFLEX N za negu drvenih površina. Nije bilo domaćice koja nije negovala parket i nameštaj našim proizvodima. Zbog visokog kvaliteta, 4 ASA je korišćen čak i za impregniranje brvnara.

  • BALKAN-ov tim stručnjaka osvajao je nove proizvode koji su domaćicama postali za sva vremena, oznaka za čisto. TEP-TIH za pranje tepiha i SUPER RER za čišćenje rerni su samo neki od njih. I automobili su dobili svoju kozmetiku.

  • BALKAN je razvijao i svoje lepkove. Stvorio je brend koji je prevazišao svog tvorca – svi znaju za njega, niko ne zna ko ga proizvodi: OHO lepak već više od 60 godina, sinonim je za školsko-kancelarijski univerzalni lepak.

  • 1969.

    Izgradjena je nova modernizovana fabrika u industrijskoj zoni Krnjače, gde se AERO BALKAN i danas nalazi. Proizvodnja je dopunjena programom sprej proizvoda, koji su imali značajno mesto na tržištu roba široke potrošnje.

  • REFLEX N za negu nameštaja, kao i SUPER RER, dobili su i svoju sprej verziju. Balkan je već tada imao proizvode ispred svog vremena: TAJFUN sprej za apsorbciju neugodnih mirisa i BALKANCID sprej za dezinfekciju prostorija.

  • AUTOLAKOVI i ANTI-LED sprej su bili samo deo ponude aerosol proizvoda za održavanje i negu automobila. BUM sprej protiv insekata – brend koji je ostavio neizbrisivi trag u vremenu – epizoda kultnog domaćeg serijala nosi njegovo ime.

  • BALKAN se, prateći potrebe i zahteve tržišta, vratio proizvodnji kozmetike. Lak za kosu GRACIJA bio je neizostavni deo seta za oblikovanje kose. Devedesetih godina, u skladu sa ekološkim trendovima, izbačen je freon iz aerosol proizvoda

  • 1979.

    Novi pogon za proizvodnju samolepljivih traka, po sistemu ključ u ruke, izgradila je firma TESSA Beiersdorf. Kapacitet ovog pogona svrstavao je BALKAN (tada deo PRVE ISKRE BARIČ) u vodeće fabrike SAMOLEPLJIVIH TRAKA u zemlji.

  • BALKAN je proizvodio samolepljive trake na različtim podlogama, u više različitih dimenzija, kao i oblika i veličina pakovanja. Samolepljive trake su potrošačima najpoznatije pod trgovačkom markom GRMEČ, pod kojom su plasirane devedesetih godina.

  • 1989.

    Naime, fabrika je ušla u sastav PS GRMEČ AD. BALKAN je uz postojeće, osvojio proizvodnju novih i upotpunio ponudu Grmečovih građevinskih lepkova. U to vreme, IZOLIR TRAKE su takođe bile vodeće u svojoj oblasti primene.

  • BALKAN-ov proizvodni program postao je poznat i po reklami: »Imam samo deset sekundi« (serijal TV spotova PS GRMEČ). Razvijena je i linija sredstava za pranje, negu i održavanje podova VINEX.

  • 2003.

    Nakon izlaska iz PS GRMEČ, s obzirom da je BALKAN decenijama bio jedan od vodećih proizvođača samolepljivih traka, pripajanje firmi AERO DD iz Celja bila je logična posledica, kao i preuzimanje proizvodnje AERO ambalažnih traka 2015. godine.

  • 2020.

    I posle 50 godina, nalazimo se na istom mestu! Beli medved, zaštitini znak nastao kad i BALKAN, „stao“ je na pročelje nove fabrike davne 1969. i sa ponosom je još uvek na istom mestu.

    Naši verni potrošači su već decenijama uz nas. Zbog njih, ali i zbog novih korisnika, koji znaju da cene kvalitet, a u skladu sa uočenim potrebama, nastavićemo da učvršćujemo i razvijamo naše proizvode u oblasti lepkova, samolepljivih traka i kućne hemije.

Top